Online výuka | Jaromír Czmero

Nabídka kurzů

10TÝDENNÍ VÝZVA 1 – SKUPINOVÝ KURZ

10TÝDENNÍ VÝZVA 2 – SKUPINOVÝ KURZ

10TÝDENNÍ VÝZVA 3 – SKUPINOVÝ KURZ

10TÝDENNÍ VÝZVA 4 – SKUPINOVÝ KURZ

10TÝDENNÍ VÝZVA 5 – SKUPINOVÝ KURZ

10TÝDENNÍ VÝZVA 6 – SKUPINOVÝ KURZ

Individuální kurz do úrovně A2

O výuce

Na koho se zaměřuji a čemu podřizuji způsob své práce?

Protože mám rád výzvy, zaměřuji se na výuku dospělých, kteří jsou začátečníci, ať už opravdoví, nebo falešní (tedy ti, kteří se učili německy někdy v minulosti, ale mají pocit, že si nic nepamatují). Nebylo by ale ještě větší výzvou učit pokročilé studenty? Myslím, že ne. Z mého pohledu je mnohem náročnější nadchnout pro němčinu dospělého začátečníka, který chodí do práce, má kupu starostí (a třeba taky děti/í), času málo a navíc pozvolna zjišťuje, že paměť mu už neslouží jako zamlada. Přesto by se rád naučil německy. A právě o to mi jde – německy nejen učit, ale taky naučit.

Jaké mám zkušenosti?

Výukou dospělých se zabývám od roku 2006, a spolupracoval jsem tak se stovkami studentů. Práce mě ani po tak dlouhé době nepřestává bavit a naplňovat, rád a často o ní přemýšlím, vylepšuji a ladím, co je třeba, a snažím se dál rozvíjet a vzdělávat. Němčina není pro začátečníka tak pohodový jazyk jako například angličtina. O to víc se snažím vcítit do role studentů, abych jim mohl předat co nejvíce ze svého přesvědčení, že s dobrým přístupem je možné očekávat zázraky.

Co je hlavním cílem?

Pro dosažení relativně rychlého a trvalého pokroku samotné výukové lekce nestačí. Proto je mým hlavním cílem studenta motivovat natolik, aby ho němčina bavila a aby si postupem času vytvořil návyk a němčině se věnoval každý den, i kdyby to zpočátku bylo jen pár minut.

Jaký je obsah a forma výuky?

Výuka je plně v režii digitálních technologií, kterým vedle němčiny, připouštím, velmi fandím. Studenti si mimo hodiny vystačí s mobilním telefonem, na kterém si mohou procvičovat veškeré učivo. Využívám zejména aplikaci Quizlet, kterou plním svým obsahem. Ano, nepracuji s klasickými učebnicemi, místo toho jsem vytvořil vlastní cvičení, která přesně splňují mé nároky a představy.

Jaké základní prostředky ve výuce využívám?
  • Obrázky – Člověk byl obdařen mimořádnou vizuální pamětí, která v mozku s novým slovíčkem či větou ochotně vytvoří další užitečné spojení.
  • Kontext – Gramatiku servíruji ve větách (a samozřejmě s obrázkem). Pracujeme se zjednodušenou četbou – pečlivě vybranými detektivkami z vydavatelství Hueber.
  • Video – Sledujeme seriál Nicos Weg z produkce Deutsche Welle. K seriálu jsem vytvořil vlastní cvičení a taky si ho pouštíme zpomaleně, aby studentům nic neuniklo.
  • Audio – Studenti poslouchají a opakují celé věty (namluvené nástrojem Google Text-to-Speech).
  • Gramatické tabulky – Pracujeme sice bez učebnic, přehledné tabulky s gramatikou pro nás ale nejsou tabu.
  • Interaktivní cvičení – Učivo procvičujeme pomocí interaktivních cvičení v aplikacích LearningApps a Quizlet.
  • Nástroje pro sledování pokroku – Nejen Quizlet, ale i cvičné testy v aplikaci ClassMarker průběžně dávají zpětnou vazbu mně i studentům.